سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بــــــدون شــــــرح
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
یکشنبه 92 آبان 5 :: 8:47 صبح ::  نویسنده : آقا مهدی


«مرگ بر امریکا» را کسى به ملّت ایران یاد نداد. از اعماق جان یکایک مردم برآمد که: «مرگ بر امریکا».

بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان   1373/08/11

 

بعضى از آدمهاى کم مسؤولیت یا بى‌مسؤولیت، مى‌خواستند این فریاد مرگ بر امریکا را که مردم ما از ته دلشان کنده مى‌شود، در گلوها خفه کنند و نگهدارند. حالا مردم وقتى که در مقابل چنین صراحتى قرار گرفتند، در هر جاى کشور هستند، راحت فریاد مى‌زنند: «مرگ بر امریکا.»

بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از کارگران و معلمان   1374/02/13

 

تا این شعار وجود دارد، تا ذهن مردم از «مرگ بر امریکا» پُر است، تسلّط دوباره امریکا بر این کشور و منابع آن، ممکن نیست...
شما کاملاً هوشیار باشید. این، توقّع ما از نسل جوان است. به این اکتفا نکنیم که «مرگ بر استکبار» یا «مرگ بر امریکا» بگوییم. این، یک شعار است و لازم است و هست؛ اما همه قضیه، این نیست. از جمله آن عملهایى که گفتیم همراه با شعار لازم است، یکى کار روى این شعار است. شما جوانان، دور هم بنشینید و با هم صحبت کنید. این که من گفتم دانشگاه و محیط جوان باید سیاسى باشد، معنایش همین است. این چیزى را که به عنوان عَلَم، مسیر این ملت و این کشور معرفى مى‌شود - یعنى مبارزه با استکبار جهانى - تبیین کنید و بشکافید.
بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان و دانش‌آموزان  1375/08/09

 

امروز امریکا تهدیدى براى صلح و امنیت جهانى است؛ لذا شعار «مرگ بر امریکا» دیگر امروز مخصوص ملت ما نیست. امروز در اکناف عالم شما مى‌بینید که مجسمه‌ى رئیس جمهور امریکا را آتش مى‌زنند و شعار مرگ بر امریکا مى‌دهند. علت هم زیاده‌خواهى رژیم امریکا، استکبار رژیم امریکا، تکبر آنها، سلطه‌طلبى آنها و بازیچه‌ى صهیونیستها بودنِ آنهاست؛ حقیقتاً بازیچه‌ى صهیونیستهایند.
بیانات در دیدار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی   1385/01/01

 

در واقع «مرگ بر امریکا»یى که مردم ما مى‌گویند، مثل همان «اعوذ باللَّه من الشّیطان الرّجیم» است که اول هر سوره‌ى قرآن قبل از «بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم»گفته مى‌شود. استعاذه‌ى به خدا از شیطان رجیم براى چیست؟ براى این است که انسان مؤمن یک لحظه حضور شیطان را فراموش نکند؛ یک لحظه از یاد نبرد که شیطان آماده‌ى حمله به او و انهدام حصار معنوى و ایمانىِ اوست. «مرگ بر امریکا» هم براى این است که ملت فراموش نکند سلطه‌گران جهانى منافع سرشارى که در این کشور داشته‌اند و دست آنها کوتاه شده، از یاد نبرده‌اند. آنها همیشه دنبال این هستند که همان منافع را باز در داخل این کشور براى خودشان تأمین کنند و به قیمت نابودى استعداد جوانان و آینده‌ى این کشور، بر ثروت و علم و فناورى خود بیفزایند. پس ملت ایران دیر شروع کرد؛ از انقلاب اسلامى شروع کرد.
بیانات‌ در دیدار جمعی از اعضاى انجمن‌‌هاى اسلامى دانش‌آموزان‌   1383/12/24

 

یک روز بود که تنها در یک نقطه‌ى دنیا، پرچم امریکا سوزانده و شعار مرگ بر امریکا داده مى‌شد؛ اما شما امروز ببینید در چند نقطه دنیا پرچم امریکا سوزانده مى‌شود و شعار مرگ بر امریکا داده مى‌شود! در خود امریکا پرچم امریکا را آتش زدند؛ این پدیده‌ى مهمّى است. چه عاملى باعث این کار شد؟ آیا جز ایستادگى و استقامت یک ملت شجاع و مؤمن به اهداف و به راه خود توانست این موج را بتدریج سراسرى کند؟ این چیزها تدریجى است - دفعى نیست - و آثار آن را در بلند مدّت مى‌شود فهمید.
بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری   1381/12/13

 

......................................................................................................


حجت الاسلام طائب در مورد شعار «مرگ بر امریکا» ابراز کرد:
مرگ و دعای مومن اثر دارد؛
این قدر در ایران فریاد زدند «مرگ بر صدام مرگ بر صدام» تا صدام از بین رفت؛
این قدر «مرگ بر شوروی مرگ بر شوروی» تا اینکه شوروی از بین رفت .
و مردم ایران هم اینقدر «مرگ بر امریکا» ادامه دهند تا از صفحه روزگار محو شود.


 

 

وی افزود: امریکا می خواست ایران را از بین ببرد؛ به خاطر همین در افغانستان و عراق جنگ راه انداخت؛ ولی نتوانست کاری از پیش ببرد، در سوریه جنگ راه انداخت تا ایران را از بین ببرد. سوریه نقطه استراتژیک برای ایران است و به هیچ وجه نباید بگذاریم سوریه از دست برود؛ سوریه خط مقدم ایران است اگر آنجا از بین ببرد، یعنی خط مقدم ایران را از بین برده است ؛ در سوریه هم امریکا و روسیه با هم دیگر شدند.
 




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب