سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بــــــدون شــــــرح
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
شنبه 92 آذر 30 :: 3:59 عصر ::  نویسنده : آقا مهدی
شنبه 92 آذر 30 :: 8:6 صبح ::  نویسنده : آقا مهدی

 

 

 ارتباط با خدا

عزیزان من! برادران! خواهران! بخصوص جوانان عزیز! اگر مى‏خواهید این اراده قوى و این روحیه پرنشاط در شما باقى بماند، رابطه خودتان را با خدا روز به روز مستحکم‌تر کنید؛ با خداى متعال حرف بزنید؛ مناجات کنید؛ از خدا بخواهید؛ از شرور و آفات به خدا پناه ببرید؛ از خداى متعال کمک بخواهید. خداى متعال به شما کمک خواهد کرد.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت علی(علیه السلام)26/4/1387

کلام نور

قال امیر المومنین(علیه السلام): مَن أَصلَحَ فیما بَینَهُ وَبَینَ اللّه أَصلَحَ اللّه فیما بَینَهُ وَبَینَ النّاسِ.

هر کس رابطه‌اش را با خدا اصلاح کند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.

بحارالأنوار، ج71، ص366، ح12

خاطرات شهدا

1. دست­نوشته شهید چمران

خدایا به تو پناه می‌برم، خدایا به سوی تو می‌آیم. خدایا بد بختم. خدایا می‌سوزم. خدایا قلبم در حال ترکیدن است. خدایا رنج می‌برم. خدایا جهان به نظرم تیره و تار شده است؛ خدایا بیچاره شده‌ام. خدایا عشق حتی عشق محبوب‌ترین کسانم مکدّر شده است. خدایا بد بختم؛ خدایا آسمان آمال و آرزوهایم تیره و کدر شده است. به تو پناه می‌برم و دست یاری به سوی تو دراز می‌کنم، تو کمکم کن، نجاتم ده، تسکینم بخش، به قلب دردمندم آرامش ده، جز تو کسی را ندارم و راستی جز تو کسی را ندارم.

نمی‌توانم به هیچ کس اطمینان کنم، نمی‌توانم به امید هیچ کس زنده بمانم. دلم از همه گرفته. از همه ناراحتم، از دنیا رنج می‌برم... خدایا به تو پناه می‌برم تو نجاتم ده. تنها و تنها تویی که در چنین شرایطی می‌توانی کمکم کنی، من به سوی تو می‌آیم. من به تو محتاجم و هیچ کس جز تو قادر نیست که گره مرا بگشاید.

خدا بود و دیگر هیچ نبود، ص16

 

2. دست­نوشته شهید چمران

خدایا به سوی تو می­آیم و از تو کمک می‌خواهم، جز تو دادرسی و پناه­گاهی ندارم، بگذار فقط تو بدانی، فقط تو از ضمیر من آگاه باشی، اشک دیدگان خود را به تو تسلیم می‌کنم... . خدایا خوش دارم مدتی در گوشه خلوتی فقط با تو بگذرانم. فقط اشک بریزم، فقط ناله کنم و فشارها و عقده‌های درونی‌ام را خالی کنم.

خدا بود و دیگر هیچ نبود، ص15

توصیه های متشابه

  1. اگر می‏خواهید همان امتی باشید که «کُنتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ»( آل‏عمران/ 110)، ارتباطتان را با خدا حفظ کنید. این دل‌ها را از یاد خدا پُر کنید و به محبت خدا جلا بدهید و به ذکر الهی منوّر نمایید. این، آن کیمیا و آن کبریت احمری است که همه چیز در مقابل آن کوچک است.

بیانات در دیدار با گروه کثیری از آزادگان، مسئولان بنیاد مستضعفان و وزارت آموزش و پرورش 7/6/1369

 

  1. من به شما عزیزانم عرض کنم که یکی از برجسته‏ترین خصوصیاتی که ما برای فرد بسیجی قائل هستیم، عبارت است از صفا و خلوص. اخلاص و معنویت بسیجی و ارتباط با خدا در بسیجی، یک خصوصیت عمده است. من از این اجتماعِ بزرگ شما استفاده می‏کنم و به همه شما و همه کسانی که صدایم را می‏شنوند - یا بعداً خواهند شنید - عرض می‏کنم: عزیزان من! رابطه خودتان را با خدا، هرچه می‏توانید مستحکم‏تر کنید؛ به خصوص در این ماه‌های مبارک - ماه رجب و ماه شعبان - که ماه‌های دعا، استغاثه، رابطه گرفتن با خدا، و راز و نیاز کردن با معشوق حقیقی هر انسان است. در این ماه‌ها، خود را برای ورود بر سرِ سفره ضیافت الهی - در ماه رمضان - آماده کنید.
  1. در ماه رمضان هم - در همه روزها و شب‌ها - دل‌هایتان را هرچه می‏توانید با ذکر الهی نورانی‌تر کنید، تا برای ورود در ساحت مقدّس لیلةالقدر آماده شوید، که: «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ . تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَة وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ»( قدر: 3و4) شبی که فرشت‌گان، زمین را به آسمان متّصل می‏کنند، دل‌ها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منوّر می‏کنند. شب سِلم و سلامت معنوی «سَلَامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ»( قدر: 5) شب سلامت دل‌ها و جان‌ها، شب شفای بیماری‌های اخلاقی، بیماری‌های معنوی، بیماری‌های مادّی و بیماری‌های عمومی و اجتماعی که امروز متأسفانه دامان بسیاری از ملت‌های جهان، از جمله ملت‌های مسلمان را گرفته است! سلامتی از همه این‌ها، در شب قدر ممکن و میسّر است؛ به شرطی که با آمادگی وارد شب قدر شوید.

 دعا و توجّه شما، ذکر خدا در دل‌های پاک و نورانی شما جوانان عزیز، معجزه‏ها و کارها می‏کند. خود را از اکنون آماده کنید. مخصوص این ایام هم نیست؛ در تمام عمرتان رابطه با خدا، در شما صفا و اخلاص را تقویت می‏کند و صفا و اخلاص، گره‏گشای همه کارهاست.

بیانات در جمع بسیجیان به‏مناسبت هفته بسیج 5/9/1376

  1. یک نکته این است که همه‏ی مردم و بالخصوص جوانان عزیز، این ارتباطی را که به برکت این روزهای مبارک و شب‌های نورانی با خدای متعال پیدا کرده‏اند، نگذارند قطع شود؛ این رابطه‏ی با خدا را حفظ کنید. وسیله‏ی حفظ این رابطه هم در اختیار همه هست. اگر همین نماز پنج‏گانه، با توجه، با حضور قلب و با این توجه که در مقابل خدا ایستاده‏ایم، خوانده شود، بهترین رابطه است و روزبه‏روز دل شما را نورانی‏تر خواهد کرد. آن جوان‌هایی که شب‌های قدر در مساجد، حسینیه‏ها و حرم‌های مطهر گرد هم آمدند، گریه کردند، دعا خواندند، قرآن سر گرفتند، احیاء گرفتند و دل‌هایشان را با نور محبت الهی نورانی کردند، این رابطه را حفظ کنند، که از آن بهره‏مند خواهند شد. ان‏شاءاللَّه در طول زمان، در سال‌های دیگر، روزبه‏روز این رابطه بیشتر خواهد شد؛ انسان از این راه هست که به کمال مطلوب و غایت خلقت خود دست خواهد یافت. موفقیت در همه‏ی میدان‌های زندگی هم به همین وابسته است.

نکته‏ی دوم این است که در این توجه‏هایی که می‏شود، در این مناجات‌ها، راز و نیازها و درخواست‌هایی که از خدا می‏کنید، همه‏جور حاجت را می‏شود از خدا خواست و باید خواست؛ حتّی حاجت‌های کوچک. اما این درخواست خود را به این حاجات کوچک منحصر نکنید؛ حاجات بزرگ‌تری هست، آن‌ها را از یاد نبرید. بزرگ‌ترین آن‌ها «مغفرت الهی» است؛ از خدا بخواهید که آثار به جامانده‏ی از تخلف و گناه را از دل و جان ما برطرف بفرماید؛ از خدا بخواهید که راه توبه را برای شما هموار کند. حاجت بزرگ دیگر «محبت الهی» است؛ مقام حُبّ الهی را از خدای متعال طلب کنید. حاجت بزرگ دیگر «اصلاح امور امت اسلامی» است؛ از خدا بخواهید خدای متعال امور همه‏ی مسلمان‌ها - نه فقط ملت ایران را - و همه‏ی کشورهای اسلامی را اصلاح کند؛ بلکه از خدای متعال هدایت بشریت را به راه راست بخواهید. این دعاها اقبال استجابت زیادی دارد و همین دعاها اثر می‏کند؛ راه‏ها را باز می‏کند؛ وسائل را آسان می‏کند و ما را در رسیدن به این مطلوب‌های بزرگ کمک می‏کند.

بیانات در خطبه‏های نماز عید سعید فطر 2/8/1385

  1.   دنیاداران و کسانی که دل­هاشان پر از هوس به دنیا و شئون مادی دنیاست، نمی‌توانند عدالت را اجرا کنند. اجرای عدالت یک روح غنی، یک اراده‏ی قوی و یک قدمِ ثابت لازم دارد. ما باید همه‏ی تلاشمان این باشد که بتوانیم در این راه دنبال امیرالمؤمنین(علیه السلام) حرکت کنیم. اعتراف می‌کنیم که نخواهیم توانست مثل علی‏ابن ابیطالب، عدالت را اجرا کنیم؛ این را قبول داریم. ماها کوچک‌تر و ضعیف‌تریم از آنکه بتوانیم آن‏جور استوار - مثل فولاد، مثل صخره - در مقابل این امواج بایستیم؛ اما به قدر خودمان باید تلاش کنیم. امیرالمؤمنین(علیه السلام) از عمّال خود هم مطالبه‏ی عدالت می‌کرد؛ با اینکه آن‌ها در حد امیرالمؤمنین(علیه السلام) نبودند. پس تکلیف اجرای عدالت بر دوش ما هم هست؛ باید دنبال بکنیم. این چیزی است که مردم باید بخواهند؛ باید فرهنگ عمومیِ ملت ما بشود. مردم ما باید بیشترین چیزی را که می‌خواهند، عدالت و انصاف باشد؛ هم در امور داخل کشور، هم در مسائل جهانی.

این بی‏عدالتی‏ای که در دنیا امروز وجود دارد و این ظلم فاحشی که امروز از سوی قلدرها و گردن‏کلفت‏های عالم نسبت به بشریت و ملت‏ها دارد انجام می‌گیرد، مبارزه‏ی با یک چنین منکر عظیمی - از نظر مسلمانی که برای حاکمیت اسلام و در سایه‏ی جمهوری اسلامی زندگی می‌کند - باید یک فریضه‏ای محسوب بشود. این باید در زندگی ما، شعار ما باشد؛ هم در مسائل داخلی، هم در مسائل جهانی. اگر بخواهیم این عدالت را اجرا کنیم، قدم اول این است که ما به کمک الهی اعتماد داشته باشیم و رابطه‏ی دل خودمان را با خدا محکم کنیم؛ اینجا می‌رسیم به مسئله‏ی دعا، عبادت، تضرّع، مناجات و توسّل باللَّه. ماه رجب، بهار عبادت و تضرّع و توسل الی اللَّه است. این ایام عبادت را - این ماه رجب را، ماه شعبان را و بالاتر، ماه رمضان را - دست کم نباید گرفت.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت علی(علیه السلام) 26/4/1387

 

  1.  با خدا ارتباطمان را قوی کنیم تا در میدان‌های زندگی بتوانیم با اراده‏ی محکم، با قدم استوار و با ذهن روشن، وارد هر میدانی بشویم. یک ملت برای اینکه بتواند سیادت و عزت خود را بدست بیاورد؛ باید اراده‏ی مصمم داشته باشد و بداند چه می‌خواهد و قلب او مطمئن باشد به یاد خدا.

امروز ملت ما به خاطر اسلام با چالش‌های جهانی مواجه است. اسلام به ما تعلیم داده است که اگر می‌خواهید صراط مستقیم را طی کنید و اگر می‌خواهید به سعادت دنیا و آخرت برسید، بایستی مستقل باشید و زیر بار قدرت‌های ظالم و مستکبر و ستمگر نباشید. این همان نقطه‏ای است که بین ملت ایران و دشمنان ملت ایران اختلاف ایجاد کرده است. اساس اختلاف اینجاست. ملت ایران می‌خواهد زیر بار قدرت استکبار نباشد؛ می‌خواهد منافع خود را قربانی منافع استکبار نکند. آنچه که استکبار جهانی - و امروز در رأس همه امریکا - دنبال آن هستند، درست نقطه‏ی مقابل همین مسئله است.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت علی(علیه السلام) 26/4/1387

 

  1. و عزیزان من! برادران! خواهران! به خصوص جوانان عزیز! اگر می‏خواهید این اراده‏ی قوی و این روحیه‏ی پرنشاط در شما باقی بماند، رابطه‏ی خودتان را با خدا روز به روز مستحکم‌تر کنید؛ با خدای متعال حرف بزنید؛ مناجات کنید؛ از خدا بخواهید؛ از شرور و آفات به خدا پناه ببرید؛ از خدای متعال کمک بخواهید. خدای متعال به شما کمک خواهد کرد.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت علی(علیه السلام)  26/4/1387




موضوع مطلب :


سه شنبه 92 آذر 26 :: 8:34 صبح ::  نویسنده : آقا مهدی

 

اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام شهرستان کردکوی




موضوع مطلب :


بزرگترین وظیفه‌ى منتظران حضرت ولی‌عصر ارواحنا له‌الفداء

گلچینی از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در مورد حضرت ولی‌عصر ارواحنا له‌الفداء

* این، آینده‌ى قطعى شماست
ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهى، با کمکهاى معنوى غیبى و با ادعیه‌ى زاکیه و هدایتهاى معنوى ولى‌الله‌الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامى را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدن اسلامى را برافراشته نماید. این، آینده‌ى قطعى شماست. جوانان، خودشان را براى این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهاى مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند.
دیدار ایثارگران 29/05/1376  

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


سه شنبه 92 آذر 26 :: 7:54 صبح ::  نویسنده : آقا مهدی

بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نمازجمعه
1376/10/26


من اوّلاً براى شما برادران و خواهران عزیز بیان کنم که اهداف جنجال تبلیغاتى امریکاییها - عمدتاً - و مخالفان ما در دنیا چیست. این‌که دائماً مى‌گویند ایران مى‌خواهد با امریکا مذاکره کند؛ ایران مى‌خواهد بتدریج رابطه با امریکا برقرار کند، هدفشان از این حرفها چیست؟ چه مى‌خواهند؟ مخالفان ما به دنبال چه چیزى هستند؟ آنچه مسلّم است، دنبال خیر جمهورى اسلامى و خیر ملت ایران نیستند؛ این‌که واضح است. تا به حال در طول این نوزده سالى که از انقلاب مى‌گذرد، هم حکومت امریکا، هم مطبوعات امریکا و هم رسانه‌ها و تلویزیونها و رادیوهاى امریکا، تا آن‌جایى که توانستند، به ملت ایران ضربه زدند، خنجر از پشت زدند، اهانت رواداشتند، خیانت کردند و دروغ پرداختند. در هشت سال جنگى که ما داشتیم و در قضایاى اقتصادى، یک‌جا اینها به نفع ما کار نکردند؛ حال هم از همان قبیل است.

پس، هدفشان چیست؟

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


خزاعی:

خزاعی

تحریم‌های آمریکا بدگمانی مردم ایران نسبت به آمریکا را تشدید می کند

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک در واکنش به وضع تحریم های جدید ضد ایرانی از سوی دولت آمریکا اعلام کرد این اقدامات منفی بدگمانی مردم ایران نسبت به آمریکا را تشدید می‌کند.

محمد خزاعی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک در واکنش به وضع تحریم های جدید ضد ایرانی از سوی دولت آمریکا اعلام کرد اقدامات منفی بدگمانی مردم ایران نسبت به آمریکا را تشدید می‌کند. 

خزاعی افزود هرچند مقامات واشنگتن تحریم‌های اخیر را مربوط به قبل از توافقنامه هسته‌ای ژنو می‌دانند، اما چنین تصمیماتی در شرایط حساس کنونی تاثیرات منفی جدی بر روند گفتگوها می گذارد. 

خزاعی با اشاره به انتقاد برخی اعضای گروه 1+5 نسبت به این اقدام آمریکا تاکید کرد تاثیر منفی این اقدام بدبینی مردم ایران و جامعه بین الملل را که منتظر دستیابی به توافق جامع برد-برد هستند را تشدید می‌کند. بعلاوه چنین اقدامی منجر به از دست دادن حمایت ملت ایران و جامعه بین الملل از گفتکوهای هسته‌ای می‌شود.  

وی افزود: این اقدام مذاکره کنندگان را در شرایطی ممکن است قرار دهد که دیگر امیدی برای دستیابی به یک تفاهم منطقی، پایدار و دوجانبه را از دست دهند. 

نماینده و سفیر کشورمان نزد سازمان ملل تاکید کرد بهتر است در شرایط حساس فعلی، از هر اقدامی که فضای مثبت فعلی را تخریب کند اجتناب شود  چرا که مدیرت و تداوم فضای مثبت پس از مذاکرات مهم تر از گام آغازین است. 

خاطرنشان می شود در پی اقدام وزارت خزانه داری آمریکا نسبت به افزودن شماری از شرکت ها و اشخاص وابسته به ایران، وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای آن را خلاف توافقنامه ژنو خواند. روسیه نیز هشدار داد اقدام آمریکا نقض آشکار توافقنامه ژنو است.




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 آذر 24 :: 8:51 صبح ::  نویسنده : آقا مهدی
آمریکا چه زمانی دست از سر ایران بر می‌دارد؟
از همان دقایق اولیه که خبر توافق ژنو به ایران رسید تا روز پنج شنبه که این توافق رسما از سوی ایالات متحده آمریکا نقض شد، افکار عمومی داخلی نتوانستند نگاه خود را به وعده‌های کاخ سفید روشن و خوشبینانه کنند؛ بسیاری‌ هر لحظه منتظر نقض پیمان از سوی آمریکا بودند و با توجه به سابقه سیاه واشنگتن، به عهدشکنی آن یقین داشتند. تا اینکه روز پنج شنبه آمریکا رسما زیر میز مذاکره و توافق زد و موج جدید تحریم ایران را آغاز کرد.


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


دشمنی ملت ایران با دولت ایالات متحده علل و عوامل گوناگونی دارد، بخشی از آن مربوط است به یک قرن تجربه تاریخی ایرانیان از ارتباط با "یانکی ها" که خاطرات تلخی چون کودتای 28 مرداد، حمایت از رژیم دیکتاوری شاه، چپاول ذخایر ملی، تحقیر ملت، حمایت از صدام، حمایت از منافقین، تحریم های شدید و غیرانسانی و... بخشی از آن مربوط است به خوی استکباری و خودبرتربینی دولت آمریکا.

اما ریشه اصلی این نزاع، یک مسئله اعتقادی است. برخی افراد، بعضی گروه ها و تعدادی از دولت های دنیا در مخالفت و دشمنی با پیامبر اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) هستند و رویه‌ی آنها نشان داده است که هرجا توانسته اند به معارف و باورهای دینی شیعیان ضربه وارد کرده اند، بسیاری از آنها خود را برای جنگ آخرین آماده می کنند که قرار است در آن با حضرت بقیه الله روحی فداه وارد جنگ شده و به خیال خودشان ایشان را به شهادت برسانند.

خدای متعال و اهل بیت عصمت و طهارت در مواضع مختلف به مسلمین دستور داده اند که با افراد این چنین در مبارزه و جنگ و دشمنی باشند. یکی از این مواضع، زیارت شریف عاشورا است که محور اصلی آن راه تقرب به خدا و سلوک الی الله است. در این زیارت راه کمال انسانی و طی مراتب سلوک دو چیز معرفی شده است. دوستی و یاری نمودن جبهه حق، دشمنی و مبارزه با جبهه باطل. این مفاهیم در سه مرحله بیان شده که به اختصار برآنها مروری خواهیم داشت.

 

مرحله اول:

وَ اَتَقَرَّبُ اِلَى اللَّهِ ثُمَّ اِلَیْکُمْبِمُوالاتِکُمْ وَ مُوالاةِ وَلِیِّکُمْوَ بِالْبَرآئَةِ مِنْ اَعْداَّئِکُمْ وَالنّاصِبینَ لَکُمُ الْحَرْبَ وَ بِالْبَرآئَةِ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ

ای اهل‌بیت پیامبر! به خداوند و سپس به شما تقرب می یابم؛ به‌وسیله تبعیت از شما و از آن فردی که ولایت شما را دارد و دور شدن و بیزاری جستن از دشمنان شما و دوستان آنها و هر کس که از دشمنانتان پیروی کند.

زیارت عاشورا به ما خاطر نشان می کند که اولین قدم در راه قرب الهی در این زمان آن است که ولایت اهل بیت (علیهم السلام) را و همچنین ولایت آن فردی که ولایت ایشان را پذیرفته در جان و قلب خود ایجاد کنیم. و اما گام دوم در این مرحله آن است که بیزاری و برائت بجوییم از دشمنان اهل بیت و هر کسی که به نحوی با ایشان در جنگ است و حتی کسانی که به هر علتی از دشمنان اهل بیت پیروی می کنند.

شاید یک تطبیق با زمان امروز بتواند وظیفه ما را بهتر روشن کند. ولایت اهل بیت، خاصه امام زمان (عج) که تقریبا روشن است، یعنی محبت و تبعیت از دستورات ایشان. اما اولین سوال که پیش می آید "مُوالاةِ وَلِیِّکُمْ" است؟ آن یک فردی که ولایت شما را پذیرفته است. چرا نگفته اند "موالاه اولیائکم"؟ که آن وقت معنایش میشد "دوستی با دوستان شما"! اما فرمودند "مُوالاةِ وَلِیِّکُمْ" یعنی محبت و تبعیت از دستورات آن فردی که ولایت شمارا پذیرفته است. خب! مصداق این فرد در امروز جامعه ما کیست؟ بهتر بگوییم، مصداق نائب امام زمان در سال 1435 هجری قمری چه کسی است؟

اما گام دوم چگونه مصداق پیدا می کند. امروز دشمنان اهل بیت چه افرادی هستند؟ چه کسانی در میدان مبارزه با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ایستاده اند؟ چه کسانی برای نابودی اسلام ناب و فرهنگ مهدوی تلاش می کنند؟ چه کسانی از این دشمنان پیروی میکنند؟ چه گروهی تابع آنها شده اند؟ در قلب خود باید نفرت و برائت از این افراد را ایجاد کنیم. شاید بهترین مصداق "اعداء" در این زمان، رژیم صهیونیستی، دولت های آمریکا و انگلیس باشند که از هیچ تلاشی در دشمنی با اسلام ناب فروگذار نمی کنند. این افراد یک عده پیرو و تابع در داخل جامعه اسلامی و در جهان دارند. وهابیت و تکفیری ها نمونه ای از تابعین داخل جامعه اسلامی هستند و دولت هایی مانند کانادا، فرانسه، دانمارک و... از پیروان این "اعدائکم" به شمار می روند. راه تقرب به خداوند و راه کمال جامعه اسلامی آن است که در دل و جان خود از این افراد بیزار باشد و از آن ها برائت بجوید.

مرحله دوم:

اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلىذلِکَ

خداوندا! لعنت کن اولین ظلم کننده بر حق محمد و آل او (صلوات الله علیهم) و هر کس دیگری که ظلم کند بر این خاندان

بعد از برائت و انزجار قلبی نوبت به بیان این دشمنی می رسد. راه کمال جامعه اسلامی در اعلام این دشمنی است. از این رو در جای جای زیارت عاشورا دستور به لعن تمام دشمنان و ظالمین داده شده.

اگر بخواهیم این مرحله را نیز در زمان خود الگو برداری کنیم؛ می توانیم به همین شعارهای ملت ایران برسیم. شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسراییل از بهترین مصداق های این برائت زبانی است که زیارت عاشورا آمده. البته این کلمه "مرگ" چندان کامل و جامع نیست چرا که "لعن" به معنای دوری از رحمت خدا در دنیا و آخرت است اما "مرگ" به معنای پایان کار دنیایی است. در واقع این شعارها یک جور تخفیف دادن به آنهاست.

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَرْواحِ الَّتىحَلَّتْ بِفِناَّئِکَ

سلام بر تو ای حسین جان و بر تمام کسانی که فدای تو شده اند

گام بعدی در این مرحله بیان و ابراز محبت به حضرت امام حسین علیه السلام و تمام کسانی است که در راه حسین فدا شده اند. کسانی که اگر مصادیق امروزیشان را بخواهیم بیابیم، چه کسانی بهتر از شهدای انقلاب و دفاع مقدس را پیدا می کنیم؟

مرحله سوم:

اِنّى سِلْمٌلِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ

من در صلح و دوستیم با دوستان شما و در جنگ و مبارزه‌ام با دشمنان شما تا روزی که برانگیخته شوم

از ویژگی های بسیار مهمِ مکتب شیعه، مبارزه است. مبارزه‌ علیه تمامیت کفر و مصادیق آن! تمامیت ظلم و مصادیق آن! و به همین دلیل است که خداوند متعال، اقرار لسانی و گفتنِ زبانی را نیز کافی نمی داند و به شیعیان دستور میدهد که با دشمنان ولایت و امامت؛ هرگونه که می توانید، وارد جنگ و مبارزه‌ی عملی شوید. و جالب آنکه خداوند، این مبارزه را محصور در زمان خاصی نمی کند، بلکه می فرماید: تا روز قیامت با دشمنانِ ولایت مبارزه کرده و از دوستان اهل بیت حمایت کنید.

اگر دوباره بخواهیم مصادیق و نمونه های عینی این "سلم" و "حرب" را در زمان خودمان پیدا کنیم به چه کسانی خواهیم رسید؟ جستجوی ما در مقام سلم که به معنای تسلیم شدن و صلح و دوستی است به چه کسانی می رسد؟ و این جستجو در مقام حرب که مقام دشمنی علنی است چه نتیجه ای می دهد؟ البته توجه کنید که اینجا دیگر صحبتی از "اشیاعهم" و "اتباعهم" نیست. یعنی در مرحله عمل و مبارزه عملی ما تنها با کسانی وارد میدان مبارزه میشویم که ریشه دشمنی و جنگ بااسلام ناب هستند. امروز تسلیم شدگان دربرابر اهل بیت چه کسانی هستند؟ مسلمانان باید آنها را حمایت و یاری کنند. از شیعیان پاکستان و بحرین و سوریه تا حزب الله لبنان.

چه کسانی میدان "عداوت" و "حرب" را بر علیه اسلام ناب به راه انداخته اند؟ جامعه اسلامی و شیعیان باید به هر نحوی که می توانند با آن ها وارد جنگ و مبارزه شوند. دشمنی و مبارزه با آمریکا، صهیونیست ها و انگلیسی ها همان عهدی است که در زیارت عاشورا با حسین بن علی (علیه السلام) می بندیم.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 92 آذر 21 :: 8:56 صبح ::  نویسنده : آقا مهدی
بیانات رهبر انقلاب امام خامنه ای در 

مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاه‌هاى افسرى ارتش


·          برخى از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد، به نظر ما بجا نبود؛ لکن ما به هیئت دیپلماسى ملّت عزیزمان و دولت خدمتگزارمان خوشبین هستیم. 

 ·           به آمریکایى‌ها بدبینیم؛ به آنها هیچ اعتمادى نداریم. ما دولت ایالات متّحده‌ى آمریکا را دولتى غیرقابل اعتماد، دولتى خودبرتربین، دولتى غیرمنطقى و عهدشکن، دولتى سخت در پنجه‌ى تصرّف و اقتدار شبکه‌ى صهیونیسم بین‌المللى میدانیم.

·         دولت ایالات متّحده‌ى آمریکا از همه‌ى دنیا باج میگیرد و به رژیم جعلى صهیونیستى باج میدهد.

به مسئولین خودمان اعتماد داریم، خوشبین هستیم، از آنها میخواهیم که با دقّت، با ملاحظه‌ى همه‌ى جوانب گامها را درست بردارند، محکم بردارند، منافع ملّى را یک لحظه به فراموشى نسپرند.

 




موضوع مطلب :


چهارشنبه 92 آذر 20 :: 3:22 عصر ::  نویسنده : آقا مهدی

هرچند سال یکبار موضوع رابطه با آمریکا و به طور کلی استکبار از طریق برخی رسان ها و افراد دارای تفکرات و وابستگی های خاص سیاسی در جامعه انتشار و بروز بیشتری می یابد. در یکی از مطالب منتشر شده در این خصوص، ادعا شده است که عدم رابطه با غرب و مخصوصا با آمریکا تها برای ما ضرر به همراه داشته و هیچ فایده ای نداشته است. جدا از این موضوع که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال دشمنی با دیگر کشورها نبوده است، بررسی این موضوع که آیا استکبار ستیزی برای ما مفید بوده است یا خیر موضوع مهمی در روابط بین الملل و گفتمان های سیاسی است.

 34 سال است که ملت ایران در برابر مستکبران غربی و شرقی به خصوص امریکا و رژیم صهیونیستی سرسختانه ایستاده است و آنان نیز با  به راه انداختن جنگ هاى خیابانى، جنگ هاى قومى، کودتاى نظامى و تحمیل جنگ هشت ساله، تحریم اقتصادى و به راه انداختن ماشین عظیم جنگ روانى دروغ گفتند، تهمت زدند، شایعه پخش کردند و نهایت سعى خود را کردند تا ایجاد اختلاف کنند و در داخل  کشور انحراف ایجاد کنند. اما ملت هوشیار و بصیر ایران اسلامی با رهبری مقتدرانه امام خمینی(ره) و هدایت مدبرانه مقام عظمای ولایت در برابر استکبار ایستاده است و عزت ملی خود را حفظ نموده است و همواره بر سر آرمان های خود استوار ایستاده است.

استکبار یعنى چه؟

 استکبار یک تعبیر قرآنى است  که می توان آن را اینگونه تعریف کرد؛ اشخاص و دولت هایی که قصد دخالت در امور انسان ها و ملّت هاى دیگر را دارند و در همه‌ کارهاى آنها مداخله می کنند و خود را در قبال حفظ منافع خویش، آزاد می دانند. مستکبران دخالت در امور کشورها  و تحمیل بر ملّت ها را حق خود می دانند و در قبال این دخالت ها پاسخگو نیستند.

مبارزه‌ با استکبار یعنى چه؟

نقطه‌ مقابل این جبهه‌ ظالم و ستمگر، گروهى هستند که با استکبار مبارزه می کنند. استکبارستیزان، زیر بار زورگویى های مستکبران نمی روند؛ در حقیقت معنای استکبارستیزى آن است که ملّت و کشوری زیر بار مداخله‌جویى و تحمیل قدرت استکبارگر( انسان یا دولت مستکبر) نمی رود.

استکبارستیزی چه منافعی را برای ملت ایران به دنبال داشته است؟

اکنون جمهوری اسلامی ایران؛ که شعار استکبارستیزی به هویت ملی و تاریخی اش تبدیل شده است، کشوری اسلامی، با ثبات و مستقل است و این ایستادگی برای ملت و کشورش منافع بسیاری داشته است که از آن جمله می توان به این افتخارات اشاره نمود؛ دست یابی به استقلال کامل سیاسى، خودباورى علمى و اعتماد به نفس ملى، کشوری با عزت و عظمت در چشم ملت هاى جهان، دست یابی جوانان مبتکر کشور به انرژى هسته‌اى بدون آنکه به دیگران نیازی داشته باشند، بى‌نیازی کامل از واردات بنزین، دست یابی به پیشرفت های چشم‌گیر در زمینه علوم ژنتیک ، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی و اولین کشوری که درخاورمیانه توانست ماهواره  را به فضا ‌پرتاب کند، دست یابی به پیشرفت‌های چشمگیر دفاعی، تولید کالاهای اساسی و عدم نیاز ضروری به واردات آنها از کشورهای غربی .

آیا استکبارستیزی برای ما ضرری هم داشته است؟

بدون شک هر مقاومتی، سختی های خود را هم به دنبال دارد اما آنچه که مهم است آن است که در راه رسیدن به هدف های والا و ارزشمند، باید از سختی ها، با عزت گذشت، تا با اقتدار به استقلال و آزادی دست یافت. البته فشار تحریم های اقتصادی بر اقشار مختلف جامعه و تحریم های بی رحمانه دارویی که با مرگ و زندگی بیماران در ارتباط است بر کسی پوشیده نیست؛ اما در طول تاریخ گذشته نیز همیشه کوخ نشینان و مظلومین حامیان اصلی و همیشگی حق بوده و هستند.

عده ای بر این باورند که اگر بر روی مسئله استکبارستیزی و امریکا ستیزی پافشاری نمی کردیم و به خاطر ملت ایران که تحت فشارهای اقتصادی قرار گرفته است باید با  مستکبرین سازش کرده و پای میز مذاکره با آنان بنشینیم. چرا که به غلط آنان بر این اعتقادند که تحمیل 8 سال جنگ ایران و عراق ثمره منش استکبار ستیزی حاکم  بر کشور بوده است. آنان همچنین متعقدند تیشه زدن به ریشه منافع ملی، تیشه زدن به ریشه حوزه صنعت، تجارت و پیشرفت جامعه مدنی و نابودی آزادی مطبوعات و آزادی زندانیان سیاسی را این مقاومت مسئولین و ملت ایران در برابر استکبار به ارمغان آورده است.

اما آنان این مهم را فراموش کرده اند که کشورهای زیادی هستند که نه تنها از انرژی هسته ای بهره می برند بلکه دارای سلاح شیمیایی و بمب های هسته ای هم هستند از جمله پاکستان، کره شمالی، هند و انبارهای بزرگ سلاح ها و بمبهای اتمی  اسرائیل هم که دیگر مشهور است. ولی امریکا اصلا حرفی از آنها نمی زند و سراغ آنها نمی رود که نشان می دهد مسئله انرژی هسته ای نیست.

ایران  در طول دوران بعد از انقلاب همواره در تحریم و تهدید غرب بوده است ولی در این مدت کوتاه به پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف که ذکر شد دست یافته است. اما کشورهای منطقه مانند عربستان، مصر، قطر، بحرین، اردن، امارات و . . . که تحت حمایت کامل آمریکا هستند و سرمایه های هنگفتی در اختیار دارند(این کشورها نفت خیزترین کشورهای دنیا هستند) از ساخت کوچکترین وسایل عاجز مانده اند و تمام و کمال به کشورهای غربی وابسته اند.

در دورانی که تحت عنوان گفتگوی تمدن ها و . . . با دولت امریکا و غرب تعاملی گسترده داشتیم و حتی دولت داوطلبانه برای دوسال انرژی هسته ای را به تعلیق درآورد تا اعتماد سازی را برای طرف غربی  فراهم کرده باشد. دقیقا در همان دوران از سوی بوش رئیس جمهور وقت امریکا، ایران محور شرارت نامیده شد و حتی تهدید به حمله هم شد.

رابطه امریکا با کشورها دلیل بر حل مشکلات اقتصادی آن کشور نیست. چراکه کشورهای اروپایی نظیر یونان، اسپانیا، فرانسه و ... که دچار بحران شدید مالی شده اند رابطه دوستانه با امریکا دارند و تحت حمایت کامل امریکا قرار دارند.

 رابطه با امریکا باعث نمی شود که از تهدیدها در امان باشیم. همچنان که امریکا با عراق و افغانستان رابطه دوستانه و صمیمی داشت ولی به این کشورها حمله نظامی کرد.

رابطه با امریکا باعث نمی شود که دیگر تحریم نشویم. امریکا در سال های اخیر علیرغم روابط با کشورهای چین، روسیه، ترکیه و . . . هر زمان که خلاف میل او عمل کردند آنها را مورد تحریم قرار داده است.

ناامنى، عقب‌افتادگى، فقر، تسلط روزافزون قدرت هاى استکبارى، پنجه انداختن به منافع ملىِ کشورها و نادیده گرفتنِ حقوق ملت ها ره آورد تسلیم شدن در برابر استکار جهانی است و ملت ایران هرگز و به هیچ قیمتی حاضر نیست در قبال خیال خام رهایی از تحریم های اقتصادی دست از شعار ملی و باور استکبارستیزی خود بردارد؛ بلکه ملت بصیر ایران بر این باور مصمم است که با توکل بر خداوند متعال و پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه خود و با اتکاء بر توان ملی و دانش جوانان خود و حمایت از تولید ملی حماسه افتصادی را رقم خواهد زد.




موضوع مطلب :


1   2   >   
 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب