سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بــــــدون شــــــرح
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
شنبه 92 آذر 30 :: 8:6 صبح ::  نویسنده : آقا مهدی

 

 

 ارتباط با خدا

عزیزان من! برادران! خواهران! بخصوص جوانان عزیز! اگر مى‏خواهید این اراده قوى و این روحیه پرنشاط در شما باقى بماند، رابطه خودتان را با خدا روز به روز مستحکم‌تر کنید؛ با خداى متعال حرف بزنید؛ مناجات کنید؛ از خدا بخواهید؛ از شرور و آفات به خدا پناه ببرید؛ از خداى متعال کمک بخواهید. خداى متعال به شما کمک خواهد کرد.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت علی(علیه السلام)26/4/1387

کلام نور

قال امیر المومنین(علیه السلام): مَن أَصلَحَ فیما بَینَهُ وَبَینَ اللّه أَصلَحَ اللّه فیما بَینَهُ وَبَینَ النّاسِ.

هر کس رابطه‌اش را با خدا اصلاح کند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.

بحارالأنوار، ج71، ص366، ح12

خاطرات شهدا

1. دست­نوشته شهید چمران

خدایا به تو پناه می‌برم، خدایا به سوی تو می‌آیم. خدایا بد بختم. خدایا می‌سوزم. خدایا قلبم در حال ترکیدن است. خدایا رنج می‌برم. خدایا جهان به نظرم تیره و تار شده است؛ خدایا بیچاره شده‌ام. خدایا عشق حتی عشق محبوب‌ترین کسانم مکدّر شده است. خدایا بد بختم؛ خدایا آسمان آمال و آرزوهایم تیره و کدر شده است. به تو پناه می‌برم و دست یاری به سوی تو دراز می‌کنم، تو کمکم کن، نجاتم ده، تسکینم بخش، به قلب دردمندم آرامش ده، جز تو کسی را ندارم و راستی جز تو کسی را ندارم.

نمی‌توانم به هیچ کس اطمینان کنم، نمی‌توانم به امید هیچ کس زنده بمانم. دلم از همه گرفته. از همه ناراحتم، از دنیا رنج می‌برم... خدایا به تو پناه می‌برم تو نجاتم ده. تنها و تنها تویی که در چنین شرایطی می‌توانی کمکم کنی، من به سوی تو می‌آیم. من به تو محتاجم و هیچ کس جز تو قادر نیست که گره مرا بگشاید.

خدا بود و دیگر هیچ نبود، ص16

 

2. دست­نوشته شهید چمران

خدایا به سوی تو می­آیم و از تو کمک می‌خواهم، جز تو دادرسی و پناه­گاهی ندارم، بگذار فقط تو بدانی، فقط تو از ضمیر من آگاه باشی، اشک دیدگان خود را به تو تسلیم می‌کنم... . خدایا خوش دارم مدتی در گوشه خلوتی فقط با تو بگذرانم. فقط اشک بریزم، فقط ناله کنم و فشارها و عقده‌های درونی‌ام را خالی کنم.

خدا بود و دیگر هیچ نبود، ص15

توصیه های متشابه

  1. اگر می‏خواهید همان امتی باشید که «کُنتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ»( آل‏عمران/ 110)، ارتباطتان را با خدا حفظ کنید. این دل‌ها را از یاد خدا پُر کنید و به محبت خدا جلا بدهید و به ذکر الهی منوّر نمایید. این، آن کیمیا و آن کبریت احمری است که همه چیز در مقابل آن کوچک است.

بیانات در دیدار با گروه کثیری از آزادگان، مسئولان بنیاد مستضعفان و وزارت آموزش و پرورش 7/6/1369

 

  1. من به شما عزیزانم عرض کنم که یکی از برجسته‏ترین خصوصیاتی که ما برای فرد بسیجی قائل هستیم، عبارت است از صفا و خلوص. اخلاص و معنویت بسیجی و ارتباط با خدا در بسیجی، یک خصوصیت عمده است. من از این اجتماعِ بزرگ شما استفاده می‏کنم و به همه شما و همه کسانی که صدایم را می‏شنوند - یا بعداً خواهند شنید - عرض می‏کنم: عزیزان من! رابطه خودتان را با خدا، هرچه می‏توانید مستحکم‏تر کنید؛ به خصوص در این ماه‌های مبارک - ماه رجب و ماه شعبان - که ماه‌های دعا، استغاثه، رابطه گرفتن با خدا، و راز و نیاز کردن با معشوق حقیقی هر انسان است. در این ماه‌ها، خود را برای ورود بر سرِ سفره ضیافت الهی - در ماه رمضان - آماده کنید.
  1. در ماه رمضان هم - در همه روزها و شب‌ها - دل‌هایتان را هرچه می‏توانید با ذکر الهی نورانی‌تر کنید، تا برای ورود در ساحت مقدّس لیلةالقدر آماده شوید، که: «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ . تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَة وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ»( قدر: 3و4) شبی که فرشت‌گان، زمین را به آسمان متّصل می‏کنند، دل‌ها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منوّر می‏کنند. شب سِلم و سلامت معنوی «سَلَامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ»( قدر: 5) شب سلامت دل‌ها و جان‌ها، شب شفای بیماری‌های اخلاقی، بیماری‌های معنوی، بیماری‌های مادّی و بیماری‌های عمومی و اجتماعی که امروز متأسفانه دامان بسیاری از ملت‌های جهان، از جمله ملت‌های مسلمان را گرفته است! سلامتی از همه این‌ها، در شب قدر ممکن و میسّر است؛ به شرطی که با آمادگی وارد شب قدر شوید.

 دعا و توجّه شما، ذکر خدا در دل‌های پاک و نورانی شما جوانان عزیز، معجزه‏ها و کارها می‏کند. خود را از اکنون آماده کنید. مخصوص این ایام هم نیست؛ در تمام عمرتان رابطه با خدا، در شما صفا و اخلاص را تقویت می‏کند و صفا و اخلاص، گره‏گشای همه کارهاست.

بیانات در جمع بسیجیان به‏مناسبت هفته بسیج 5/9/1376

  1. یک نکته این است که همه‏ی مردم و بالخصوص جوانان عزیز، این ارتباطی را که به برکت این روزهای مبارک و شب‌های نورانی با خدای متعال پیدا کرده‏اند، نگذارند قطع شود؛ این رابطه‏ی با خدا را حفظ کنید. وسیله‏ی حفظ این رابطه هم در اختیار همه هست. اگر همین نماز پنج‏گانه، با توجه، با حضور قلب و با این توجه که در مقابل خدا ایستاده‏ایم، خوانده شود، بهترین رابطه است و روزبه‏روز دل شما را نورانی‏تر خواهد کرد. آن جوان‌هایی که شب‌های قدر در مساجد، حسینیه‏ها و حرم‌های مطهر گرد هم آمدند، گریه کردند، دعا خواندند، قرآن سر گرفتند، احیاء گرفتند و دل‌هایشان را با نور محبت الهی نورانی کردند، این رابطه را حفظ کنند، که از آن بهره‏مند خواهند شد. ان‏شاءاللَّه در طول زمان، در سال‌های دیگر، روزبه‏روز این رابطه بیشتر خواهد شد؛ انسان از این راه هست که به کمال مطلوب و غایت خلقت خود دست خواهد یافت. موفقیت در همه‏ی میدان‌های زندگی هم به همین وابسته است.

نکته‏ی دوم این است که در این توجه‏هایی که می‏شود، در این مناجات‌ها، راز و نیازها و درخواست‌هایی که از خدا می‏کنید، همه‏جور حاجت را می‏شود از خدا خواست و باید خواست؛ حتّی حاجت‌های کوچک. اما این درخواست خود را به این حاجات کوچک منحصر نکنید؛ حاجات بزرگ‌تری هست، آن‌ها را از یاد نبرید. بزرگ‌ترین آن‌ها «مغفرت الهی» است؛ از خدا بخواهید که آثار به جامانده‏ی از تخلف و گناه را از دل و جان ما برطرف بفرماید؛ از خدا بخواهید که راه توبه را برای شما هموار کند. حاجت بزرگ دیگر «محبت الهی» است؛ مقام حُبّ الهی را از خدای متعال طلب کنید. حاجت بزرگ دیگر «اصلاح امور امت اسلامی» است؛ از خدا بخواهید خدای متعال امور همه‏ی مسلمان‌ها - نه فقط ملت ایران را - و همه‏ی کشورهای اسلامی را اصلاح کند؛ بلکه از خدای متعال هدایت بشریت را به راه راست بخواهید. این دعاها اقبال استجابت زیادی دارد و همین دعاها اثر می‏کند؛ راه‏ها را باز می‏کند؛ وسائل را آسان می‏کند و ما را در رسیدن به این مطلوب‌های بزرگ کمک می‏کند.

بیانات در خطبه‏های نماز عید سعید فطر 2/8/1385

  1.   دنیاداران و کسانی که دل­هاشان پر از هوس به دنیا و شئون مادی دنیاست، نمی‌توانند عدالت را اجرا کنند. اجرای عدالت یک روح غنی، یک اراده‏ی قوی و یک قدمِ ثابت لازم دارد. ما باید همه‏ی تلاشمان این باشد که بتوانیم در این راه دنبال امیرالمؤمنین(علیه السلام) حرکت کنیم. اعتراف می‌کنیم که نخواهیم توانست مثل علی‏ابن ابیطالب، عدالت را اجرا کنیم؛ این را قبول داریم. ماها کوچک‌تر و ضعیف‌تریم از آنکه بتوانیم آن‏جور استوار - مثل فولاد، مثل صخره - در مقابل این امواج بایستیم؛ اما به قدر خودمان باید تلاش کنیم. امیرالمؤمنین(علیه السلام) از عمّال خود هم مطالبه‏ی عدالت می‌کرد؛ با اینکه آن‌ها در حد امیرالمؤمنین(علیه السلام) نبودند. پس تکلیف اجرای عدالت بر دوش ما هم هست؛ باید دنبال بکنیم. این چیزی است که مردم باید بخواهند؛ باید فرهنگ عمومیِ ملت ما بشود. مردم ما باید بیشترین چیزی را که می‌خواهند، عدالت و انصاف باشد؛ هم در امور داخل کشور، هم در مسائل جهانی.

این بی‏عدالتی‏ای که در دنیا امروز وجود دارد و این ظلم فاحشی که امروز از سوی قلدرها و گردن‏کلفت‏های عالم نسبت به بشریت و ملت‏ها دارد انجام می‌گیرد، مبارزه‏ی با یک چنین منکر عظیمی - از نظر مسلمانی که برای حاکمیت اسلام و در سایه‏ی جمهوری اسلامی زندگی می‌کند - باید یک فریضه‏ای محسوب بشود. این باید در زندگی ما، شعار ما باشد؛ هم در مسائل داخلی، هم در مسائل جهانی. اگر بخواهیم این عدالت را اجرا کنیم، قدم اول این است که ما به کمک الهی اعتماد داشته باشیم و رابطه‏ی دل خودمان را با خدا محکم کنیم؛ اینجا می‌رسیم به مسئله‏ی دعا، عبادت، تضرّع، مناجات و توسّل باللَّه. ماه رجب، بهار عبادت و تضرّع و توسل الی اللَّه است. این ایام عبادت را - این ماه رجب را، ماه شعبان را و بالاتر، ماه رمضان را - دست کم نباید گرفت.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت علی(علیه السلام) 26/4/1387

 

  1.  با خدا ارتباطمان را قوی کنیم تا در میدان‌های زندگی بتوانیم با اراده‏ی محکم، با قدم استوار و با ذهن روشن، وارد هر میدانی بشویم. یک ملت برای اینکه بتواند سیادت و عزت خود را بدست بیاورد؛ باید اراده‏ی مصمم داشته باشد و بداند چه می‌خواهد و قلب او مطمئن باشد به یاد خدا.

امروز ملت ما به خاطر اسلام با چالش‌های جهانی مواجه است. اسلام به ما تعلیم داده است که اگر می‌خواهید صراط مستقیم را طی کنید و اگر می‌خواهید به سعادت دنیا و آخرت برسید، بایستی مستقل باشید و زیر بار قدرت‌های ظالم و مستکبر و ستمگر نباشید. این همان نقطه‏ای است که بین ملت ایران و دشمنان ملت ایران اختلاف ایجاد کرده است. اساس اختلاف اینجاست. ملت ایران می‌خواهد زیر بار قدرت استکبار نباشد؛ می‌خواهد منافع خود را قربانی منافع استکبار نکند. آنچه که استکبار جهانی - و امروز در رأس همه امریکا - دنبال آن هستند، درست نقطه‏ی مقابل همین مسئله است.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت علی(علیه السلام) 26/4/1387

 

  1. و عزیزان من! برادران! خواهران! به خصوص جوانان عزیز! اگر می‏خواهید این اراده‏ی قوی و این روحیه‏ی پرنشاط در شما باقی بماند، رابطه‏ی خودتان را با خدا روز به روز مستحکم‌تر کنید؛ با خدای متعال حرف بزنید؛ مناجات کنید؛ از خدا بخواهید؛ از شرور و آفات به خدا پناه ببرید؛ از خدای متعال کمک بخواهید. خدای متعال به شما کمک خواهد کرد.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت علی(علیه السلام)  26/4/1387




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب