سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بــــــدون شــــــرح
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
چهارشنبه 92 آذر 20 :: 3:22 عصر ::  نویسنده : آقا مهدی

هرچند سال یکبار موضوع رابطه با آمریکا و به طور کلی استکبار از طریق برخی رسان ها و افراد دارای تفکرات و وابستگی های خاص سیاسی در جامعه انتشار و بروز بیشتری می یابد. در یکی از مطالب منتشر شده در این خصوص، ادعا شده است که عدم رابطه با غرب و مخصوصا با آمریکا تها برای ما ضرر به همراه داشته و هیچ فایده ای نداشته است. جدا از این موضوع که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال دشمنی با دیگر کشورها نبوده است، بررسی این موضوع که آیا استکبار ستیزی برای ما مفید بوده است یا خیر موضوع مهمی در روابط بین الملل و گفتمان های سیاسی است.

 34 سال است که ملت ایران در برابر مستکبران غربی و شرقی به خصوص امریکا و رژیم صهیونیستی سرسختانه ایستاده است و آنان نیز با  به راه انداختن جنگ هاى خیابانى، جنگ هاى قومى، کودتاى نظامى و تحمیل جنگ هشت ساله، تحریم اقتصادى و به راه انداختن ماشین عظیم جنگ روانى دروغ گفتند، تهمت زدند، شایعه پخش کردند و نهایت سعى خود را کردند تا ایجاد اختلاف کنند و در داخل  کشور انحراف ایجاد کنند. اما ملت هوشیار و بصیر ایران اسلامی با رهبری مقتدرانه امام خمینی(ره) و هدایت مدبرانه مقام عظمای ولایت در برابر استکبار ایستاده است و عزت ملی خود را حفظ نموده است و همواره بر سر آرمان های خود استوار ایستاده است.

استکبار یعنى چه؟

 استکبار یک تعبیر قرآنى است  که می توان آن را اینگونه تعریف کرد؛ اشخاص و دولت هایی که قصد دخالت در امور انسان ها و ملّت هاى دیگر را دارند و در همه‌ کارهاى آنها مداخله می کنند و خود را در قبال حفظ منافع خویش، آزاد می دانند. مستکبران دخالت در امور کشورها  و تحمیل بر ملّت ها را حق خود می دانند و در قبال این دخالت ها پاسخگو نیستند.

مبارزه‌ با استکبار یعنى چه؟

نقطه‌ مقابل این جبهه‌ ظالم و ستمگر، گروهى هستند که با استکبار مبارزه می کنند. استکبارستیزان، زیر بار زورگویى های مستکبران نمی روند؛ در حقیقت معنای استکبارستیزى آن است که ملّت و کشوری زیر بار مداخله‌جویى و تحمیل قدرت استکبارگر( انسان یا دولت مستکبر) نمی رود.

استکبارستیزی چه منافعی را برای ملت ایران به دنبال داشته است؟

اکنون جمهوری اسلامی ایران؛ که شعار استکبارستیزی به هویت ملی و تاریخی اش تبدیل شده است، کشوری اسلامی، با ثبات و مستقل است و این ایستادگی برای ملت و کشورش منافع بسیاری داشته است که از آن جمله می توان به این افتخارات اشاره نمود؛ دست یابی به استقلال کامل سیاسى، خودباورى علمى و اعتماد به نفس ملى، کشوری با عزت و عظمت در چشم ملت هاى جهان، دست یابی جوانان مبتکر کشور به انرژى هسته‌اى بدون آنکه به دیگران نیازی داشته باشند، بى‌نیازی کامل از واردات بنزین، دست یابی به پیشرفت های چشم‌گیر در زمینه علوم ژنتیک ، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی و اولین کشوری که درخاورمیانه توانست ماهواره  را به فضا ‌پرتاب کند، دست یابی به پیشرفت‌های چشمگیر دفاعی، تولید کالاهای اساسی و عدم نیاز ضروری به واردات آنها از کشورهای غربی .

آیا استکبارستیزی برای ما ضرری هم داشته است؟

بدون شک هر مقاومتی، سختی های خود را هم به دنبال دارد اما آنچه که مهم است آن است که در راه رسیدن به هدف های والا و ارزشمند، باید از سختی ها، با عزت گذشت، تا با اقتدار به استقلال و آزادی دست یافت. البته فشار تحریم های اقتصادی بر اقشار مختلف جامعه و تحریم های بی رحمانه دارویی که با مرگ و زندگی بیماران در ارتباط است بر کسی پوشیده نیست؛ اما در طول تاریخ گذشته نیز همیشه کوخ نشینان و مظلومین حامیان اصلی و همیشگی حق بوده و هستند.

عده ای بر این باورند که اگر بر روی مسئله استکبارستیزی و امریکا ستیزی پافشاری نمی کردیم و به خاطر ملت ایران که تحت فشارهای اقتصادی قرار گرفته است باید با  مستکبرین سازش کرده و پای میز مذاکره با آنان بنشینیم. چرا که به غلط آنان بر این اعتقادند که تحمیل 8 سال جنگ ایران و عراق ثمره منش استکبار ستیزی حاکم  بر کشور بوده است. آنان همچنین متعقدند تیشه زدن به ریشه منافع ملی، تیشه زدن به ریشه حوزه صنعت، تجارت و پیشرفت جامعه مدنی و نابودی آزادی مطبوعات و آزادی زندانیان سیاسی را این مقاومت مسئولین و ملت ایران در برابر استکبار به ارمغان آورده است.

اما آنان این مهم را فراموش کرده اند که کشورهای زیادی هستند که نه تنها از انرژی هسته ای بهره می برند بلکه دارای سلاح شیمیایی و بمب های هسته ای هم هستند از جمله پاکستان، کره شمالی، هند و انبارهای بزرگ سلاح ها و بمبهای اتمی  اسرائیل هم که دیگر مشهور است. ولی امریکا اصلا حرفی از آنها نمی زند و سراغ آنها نمی رود که نشان می دهد مسئله انرژی هسته ای نیست.

ایران  در طول دوران بعد از انقلاب همواره در تحریم و تهدید غرب بوده است ولی در این مدت کوتاه به پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف که ذکر شد دست یافته است. اما کشورهای منطقه مانند عربستان، مصر، قطر، بحرین، اردن، امارات و . . . که تحت حمایت کامل آمریکا هستند و سرمایه های هنگفتی در اختیار دارند(این کشورها نفت خیزترین کشورهای دنیا هستند) از ساخت کوچکترین وسایل عاجز مانده اند و تمام و کمال به کشورهای غربی وابسته اند.

در دورانی که تحت عنوان گفتگوی تمدن ها و . . . با دولت امریکا و غرب تعاملی گسترده داشتیم و حتی دولت داوطلبانه برای دوسال انرژی هسته ای را به تعلیق درآورد تا اعتماد سازی را برای طرف غربی  فراهم کرده باشد. دقیقا در همان دوران از سوی بوش رئیس جمهور وقت امریکا، ایران محور شرارت نامیده شد و حتی تهدید به حمله هم شد.

رابطه امریکا با کشورها دلیل بر حل مشکلات اقتصادی آن کشور نیست. چراکه کشورهای اروپایی نظیر یونان، اسپانیا، فرانسه و ... که دچار بحران شدید مالی شده اند رابطه دوستانه با امریکا دارند و تحت حمایت کامل امریکا قرار دارند.

 رابطه با امریکا باعث نمی شود که از تهدیدها در امان باشیم. همچنان که امریکا با عراق و افغانستان رابطه دوستانه و صمیمی داشت ولی به این کشورها حمله نظامی کرد.

رابطه با امریکا باعث نمی شود که دیگر تحریم نشویم. امریکا در سال های اخیر علیرغم روابط با کشورهای چین، روسیه، ترکیه و . . . هر زمان که خلاف میل او عمل کردند آنها را مورد تحریم قرار داده است.

ناامنى، عقب‌افتادگى، فقر، تسلط روزافزون قدرت هاى استکبارى، پنجه انداختن به منافع ملىِ کشورها و نادیده گرفتنِ حقوق ملت ها ره آورد تسلیم شدن در برابر استکار جهانی است و ملت ایران هرگز و به هیچ قیمتی حاضر نیست در قبال خیال خام رهایی از تحریم های اقتصادی دست از شعار ملی و باور استکبارستیزی خود بردارد؛ بلکه ملت بصیر ایران بر این باور مصمم است که با توکل بر خداوند متعال و پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه خود و با اتکاء بر توان ملی و دانش جوانان خود و حمایت از تولید ملی حماسه افتصادی را رقم خواهد زد.




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب